Jump to content

Tips untuk rakan-rakan baru


Hidatte
 Share

Recommended Posts

Kalau ada player yang baru main, aku pasti masing-masing tak tahu yang dalam dunia celestia luna ni, ada dua pihak. Satu pihak yang merangkumi 40% keseluruhan pemain CL dan lagi satu adalah gabungan Guild dan union yg menjadikan 40% jugak. 

Union yang kita sering berada dalam peperangan adalah (Rockstar Union) yang asal - usulnya dari guild gergasi macam KaskusReborn.

Bagi player yang belum tahu, masuk dalam union ni adalah bahaya sbb majoriti orang pemain malaysia join musuh KR. Tak tahulah nape mmng dalam darah. Kalau korang masuk guild bawah Rockstar union tu, korang akan pasti kena kick sbb mmng kita orang malaysia ni dari dulu musuh ketat union tu.

 

TIPS untuk stay selamat dan tiada musuh
1.) Elak lah pergi open war kalau lawan tu anak didik KR atau Rockstar union ataupun Darkkundra/LoseNoCry union. Sbb bila guild korang kalah. 100% anda dan guild anda kena blacklist.

2.) Elak dari memaki hamun orang lain dan cuba rapat dengan semua orang.

3.) jangan pilih pihak dan jangan join guild perang, jdi lah antara yang 20% tu, semua orang suka.

Pengetahuan dalaman ~

Guild gergasi untuk pihak pertama adalah Madworld, Lingerie, Serena, DarkKundra, FreedomFighter. Mereka ni yang kita selalu berpihak dan merupakan guild perang yang sentiasa aktif bila ada guild2 kecil atau Union besar ajak war lawan KR.

Guild gergasi untuk pihak kedua adalah KaskusReborn, ataupun Rockstar Union. mereka ramai dan sudah tentu kuat. 

Guild perang sendiri2 seperti Zapple, Hikaru, LunatiQ kalau nak masuk, masuk lah sbb war mereka ni dalam kecil-kecilan dan of course bukan open war

#jadi pilihla jalan cerita character tu elok2. Cari jalan yang betul. Jangn cari masalah. PEACE :lol:

 

Contoh perang antara guild besar lawan guild besar ~ Enjoy*
[ 

]
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Semua kuat. Destro ak pkai set 350eva ad fighter yg ley hit ! dgn 12k p.a pon aku cuma dpt 3k/3k je sb. Ramai yg set eva jgk cam ak. War ni legend la senng citer. Smpai 2 map org war. Pling best jumpa edit yg ley sb ak 19-22k/19-22k sb

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...